Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Sony, po twoich wpisach wnioskuje, ze nadal nie zadzwoniłeś do dowolnego ASO celem zweryfikowania wiedzy forumowej a szkoda.
    Zastanów sie: lepiej ASO zarabia na zestawie za 900 zł czy na jednej części za 2000 zł. ? Moim zdaniem nie ma sensu tak do konca czepiać sie końcowych liter, poniewaz Skoda nie bedzie nagle tak dbała o swoich klientów, ze ciagle bedzie poprawiała części zeby ich zadowolić.

    Komentarz

    • Seba
      Classic
      • 2016
      • 15

      Zamieszczone przez Sony
      Masz pewność (podaj źródło), że wariator z lit. G jest ulepszonym następcą tego z lit. E, napinacz z lit. BD to następca tego z lit. BA a łańcuch z lit. H to ulepszony następca tego z lit. A ? :roll:
      Chodzi tylko o to aby nie wtopić z błędnie dobranym zestawem.
      Pewności nie mam, dlatego chcę jak najwięcej się dowiedzieć na ten temat, między innymi z tego forum, kto, gdzie, czy zrobił, za ile i jakie efekty.
      Zamieszczone przez Sony
      Części zamienne mogą być produkowane w fabrykach na całym świecie, kwestia jakości i zaufania do tej jakości.
      Nie wiem jak to skomentować. Nie mam wpływu na to, gdzie VAG produkuje swoje części, jeśli są dostępne oficjalnie w ASO mam podstawy sądzić, że są dobrej jakości.
      Zamieszczone przez Sony
      jeśli dobrze odczytałem , do tegoż numeru silnika ( a nie od tego numeru), chyba że ma być inaczej :roll: .
      No jakby było "do", to byłoby bez sensu bo "do" zawierałoby też wcześniejsze numery, te z zestawu b, chyba, że ma być inaczej ;-)

      Podjadę dziś do mojego ASO, wywącham temat, czy oficjalnie zestaw pasuje do mojego samochodu. (Choć jak pytałem o cenę i dostępność w zeszłym tygodniu to nikt mi nie mówił, że nie pasuje)

      Komentarz

      • kkuligowski
        Ambiente
        • 2010
        • 178
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez darekmc
        Witam

        W mojej O2 FL z 2009 CAXA też ostatnio robiłem z rozrządem i skorzystałem z najnowszego zestawu naprawczego numer 03C198229C w cenie około 850 zł brutto zawierającego :
        Jeszcze raz zadzwoniłem do Bawariamotors w Jankach podając na tacy nr zestawu i części.
        Pan potwierdził że zestawy są w magazynie ale NIE pasują do aut przed 2015 rokiem czyli moje nie łapie się na taki zestaw: "ze względu na ilość zębów i budowę nastawnika"
        Dla mnie (auto z 03.2012) na dzień dzisiejszy to wydatek prawie 3100 zł i Pan nie widzi innej możliwości.
        Podobno jeżeli chcę mieć 2 lata gwarancji ASO to wymiana całości z wariatorem a mój zaprzyjaźniony mechanik stwierdził że rozrząd to rozrząd a wariator to on by nie wymieniał.

        Nie wiem, nie znam się jak do auta z 2009 można założyć rozrząd dedykowany do aut po 2015 roku ale jak widzę zakładają.

        Czym więcej czytam tym głupszy jestem a km w autku lecą.
        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          kkuligowski, A podales kolejne oznaczenia A,B,C czy uparcie podajecie C i dostajecie odpowiedz, ze nie pasuje :?:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kkuligowski
            Ambiente
            • 2010
            • 178
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez Maicroft
            kkuligowski, A podales kolejne oznaczenia A,B,C czy uparcie podajecie C i dostajecie odpowiedz, ze nie pasuje :?:
            podałem to co w opisie zestawu czyli że C. Dostali też na emaila cały komplet, mój vin i po tej weryfikacji stwierdził że nie pasuje.
            Przeszukał (podobno) bazę i nie znalazł nic tańszego do mojego modelu, ale znalazł cytowany.
            Na moje pytanie o końcówki potwierdził że każda modyfikacja części i jest zmiana literki.
            Gość rzeczowy i bardzo opanowany szukając przez 30 minut rozwiązania w systemie.
            Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
            Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
            A teraz jest 1,4 TSI z 2012

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Dobra, ale tamto forum podaje ze wlasnie ze wzgledu na numer silnika sa rozne zestawy.

              Sprawdziles w ten sposob, jaki masz numer silnika ??

              Gdyby zestaw mial byc do aut po 2015 roku, to nie bylby do CAXA, tylko CAXC bo tamten przestali produkowac.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • kkuligowski
                Ambiente
                • 2010
                • 178
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                nie mogę zlokalizować innych nr na silniku niż nabity na deklu
                nr to 16021210112CD ale nie wiem czy to nr silnika.
                Poza tym naklejka z napise CAX A35 125
                Może jak ktoś to ogarnia określi czy pasuje czy nie.
                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                Komentarz

                • Seba
                  Classic
                  • 2016
                  • 15

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Gdyby zestaw mial byc do aut po 2015 roku, to nie bylby do CAXA, tylko CAXC bo tamten przestali produkowac.
                  Jest zestaw naprawczy, tylko silników jeszcze do niego nie ma :lol:

                  "Most jest, rzeka potem", takie rzeczy tylko w VAG

                  Komentarz

                  • uli07
                    Rider
                    • 2012
                    • 391
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez kkuligowski
                    nie mogę zlokalizować innych nr na silniku niż nabity na deklu
                    nr to 16021210112CD ale nie wiem czy to nr silnika.
                    Poza tym naklejka z napise CAX A35 125
                    Może jak ktoś to ogarnia określi czy pasuje czy nie.
                    A gdzie jeszcze jest wybity numer silnika? U mnie ta naklejka spadla i jest puste miejsce po niej.
                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      Na slupku drzwi, gdzie jest VIN nie ma calego numeru silnika ?? Symbol jest na pewno.

                      [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 11:07 ]
                      CAXA produkowali w O2 od 11/08 do 06/13, jakby ktos sie pytal.

                      Czyli zestaw bylby do Rapidow tylko, a koledzy zamontowali jakos w innych autach. Superb mial CAXA/CAXC.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kkuligowski
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 178
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        u mnie
                        e11*2001/116*0230
                        VIN......
                        i symbol CAXA po prawej stronie pionowo ale bez numerów

                        gdzie tu numer silnika?
                        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          kkuligowski, a czy w wawie jest tylko to jedno ASO? Nie możesz zadzwonić do kilku? Masz auto nowsze od mojego i nie pasuje :shock:
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            crom.de, Moze to wlasnie ta subtelna roznica CAXC vs. CAXA
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Seba
                              Classic
                              • 2016
                              • 15

                              Rozeznałem trochę temat w ASO VW:
                              - Oficjalnie zestaw nie jest dostępny dla samochodów marki VW, ani z literką B, ani z literką C, zestaw z literka A to coś innego (pokrywa i napinacz o ile dobrze pamiętam)
                              - Wg. etki zestaw C jest dla samochodów skody, zgodnie z załącznikiem nr 1:
                              - Zestawy różnią się tylko jednym elementem, jest to koło łańcuchowe, patrz zał. 2 i 3

                              I teraz jest najlepsze, wg. etki te zestawy mają koła 19/18 lub 19/23 co widać na zdjęciach. Moje koło w golfie 6 z 2010r. podobno ma 18/18 i stąd problem. (numer mojego koła nabazgrałem długopisem). Najciekawsze jest to, że wg tej samej etki koło z zestawu C jest stosowane w autach (skodach) po 2015r. a zestaw z tym kołem pasuje do aut nawet z 2008r. :shock: Żeby było łatwiej allegro nic nie mówi o kołach 19/x, tylko 18/18 lub 18/23. Ja już nie wiem o co chodzi. :?
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3776
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Moze to wlasnie ta subtelna roznica CAXC vs. CAXA
                                Czyli należałoby się zapoznać z różnicami w podzespołach silnika o powyższych oznaczeniach? Czy różnią się podzespołami? Czy tylko komputerem-oprogramowaniem silnika?

                                [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 13:44 ]
                                Zamieszczone przez Seba
                                Moje koło w golfie 6 z 2010r. podobno ma 18/18 i stąd problem.
                                U mnie 11.2011 też jest to koło 03C105209AQ Z=18/18 (wg. etki po vin-ie)
                                Zamieszczone przez Seba
                                I teraz jest najlepsze, wg. etki te zestawy mają koła 19/18 lub 19/23 co widać na zdjęciach
                                I tu dobrze by było się dowiedzieć, czy właśnie po zmianie ilości zębów, łańcucha jednak konstrukcyjnie będą one zamienne do tych siedzących w naszych silnikach?. Zmienili konstrukcje rozrządu ale może konstrukcyjnie są one zamienne do naszych czyli np. do koła Z=18/18?

                                [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 14:28 ]
                                Porównałem nr części rozrządu (wg. etki bez aktualizacji) dla mojego nr vin, caxa 11.2011 (model 2012) z częściami dla Leona caxc (model 2012). Podzespoły rozrządu mają te same nr części czyli:

                                łańcuch 03C109158A
                                napinacz 03C109507AH
                                nastawnik 03C109088E Z=36 (dla skody zapis 09.05.2010>>)
                                koło łańcuchowe 03C109517F Z=36
                                koło łańcuchowe 03C105209AQ Z=18/18
                                prowadnica 03C109469K
                                prowadnica 03C109509P

                                Pytanie do kolegów posiadających dostęp do etki z aktualizacjami czy te nr części są takie same dla obu przytoczonych powyżej silników czyli dla caxa i caxc?
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • Sony
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 342
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  Sony, po twoich wpisach wnioskuje, ze nadal nie zadzwoniłeś do dowolnego ASO
                                  Zadzwoniłem oczywiście rano :wink:
                                  W dziale części zamiennych powiedziano mi wstępnie, że do mojego auta zestaw z lit.B lub C w zależności od ilości zębów koła napędu pompy oleju (trzeba sprawdzić po otwarciu rozrządu) w cenie 855 zł/kpl . Po nr silnika i VIN auta nie wiedzą który zestaw jest właściwy. Dostawa do ASO w ciągu 3-4 dni.

                                  W serwisie powiedziano mi wstępnie, że koszt wymiany kpl rozrządu (robocizna) to 1450 zł.

                                  Nr silnika mam wpisany do faktury zakupu auta - sprawdźcie u siebie :idea:

                                  Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika :?: Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej :roll: .

                                  Komentarz

                                  • kaszub
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 16

                                    Zamieszczone przez Sony
                                    Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika :?: Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej :roll: .
                                    Nie spuszczają oleju. Ja też mam świeży i nie wymieniali mi.

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez kaszub
                                      Sony napisał/a:

                                      Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej .

                                      Nie spuszczają oleju. Ja też mam świeży i nie wymieniali mi.
                                      Czy to oznacza, że w komorze pod pokrywą rozrządu nie ma oleju (chyba jednak jest), czy może będzie konieczna dolewka uzupełniająca, w jakiej ilości :?: - pytam na wypadek konieczności dostarczenia takiego samego oleju.
                                      Pytałem o to doradcę w ASO i ten twierdzi, że trzeba olej spuścić i zalać nowy :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • boonsaw
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 260
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Olej trzeba spuścić , ale w przypadku gdy jest świeży wlewają go spowrotem ew. dolewają. w moim przypadku 700 ml .

                                        Komentarz

                                        • Sony
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 342
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez boonsaw
                                          Olej trzeba spuścić , ale w przypadku gdy jest świeży wlewają go spowrotem ew. dolewają. w moim przypadku 700 ml .
                                          Też sugerowałem ponowne zalanie tego samego oleju (przebieg 900 km i 3 tygodnie od wymiany na Fuchs LL 0W40) ale w rozmowie tel. napotkałem lekki opór typu nie zalewamy spuszczonego oleju i sugestia dlaczego tak rzadki olej. Oczywiście w rozmowie bezpośredniej może doradca zmieni zdanie :wink:.

                                          Komentarz

                                          • crom.de
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1545
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez Sony
                                            sugestia dlaczego tak rzadki olej
                                            Zapytaj go: a dlaczego nie? Co zabrania mi nalać takiego oleju? - ciekaw jestem odpowiedzi.

                                            Ja dlatego poczekałem aż będę chciał wymienić olej i już Choć byli chętni wlać stary z powrotem.

                                            Zamieszczone przez Seba
                                            Wg. etki zestaw C jest dla samochodów skody
                                            Ciekawe, że Niemcy montują te zestawy do Golfów już od 2015.

                                            Zamieszczone przez MOTOR-TALK > Volkswagen > Golf > VW Golf 6 Forum - 8. Juli 2015 um 15:57:52 Uhr
                                            Golf 6 TSI 90 KW, 06/2009, 72.000KM, VW Garantieversicherung vorhanden
                                            Gesamtkosten für den Steuerkettentausch inkl. Kleinmaterial und Dienstleistung 955,77 EUR zzgl. MwSt. [łącznie faktura netto - crom]
                                            Auf der Rechnung steht u.a. ein Reparatursatz [zestaw naprawczy - crom] 150,- EUR netto (03C198229 C) ich denke da sind die Kettenspanner mit drin.
                                            Nockenwellerversteller [wariator - crom] wurde bereits 05/2013 getauscht, die Reparatur war teurer als der jetzige Kettentausch (1.144,61 zzgl. MwSt [netto - crom] )
                                            https://youtu.be/eX72B1Nr_PU - tutaj ponoć winny był WARIATOR który bił o obudowę.

                                            Co do 03C198229D znalazłem teraz, że różni się napęd pompy oleju i jest to przewidziane dla aut po maju 2015 (Tiguan?, Rapid?, Sirocco?, Yeti?). Zamotnowanie go w starszych 1.4 jest niemożliwe ewentualnie (?) po zmianie napędu całego napędu pompy oleju.

                                            Jako ciekawostka: niemcy dolewają do paliwa oleju od 2T żeby uciszać pompę wtryskową (wysokiego ciśnienia) :lol: Jednak to już jest IMO zboczenie i na wtryski dobrze nie podziała.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3776
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              crom.de, Nie masz informacji jak w temacie wymiany zestawu naprawczego 03C198229 C zapatruje się aso Skody lub VW w Twojej okolicy :?:
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • crom.de
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1545
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                endryu, ale ja mam zrobione na zestawie naprawczym. Pisałem wcześniej.
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3776
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  crom.de, Wiem, że masz zestaw naprawczy. Z racji Twojego zamieszkania zapytałem Ciebie czy masz info. jak podchodzą do wymiany zestawu i do jakich roczników aut aso Skody i VW w Niemczech?
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • Sony
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 342
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    Zapytaj go: a dlaczego nie? Co zabrania mi nalać takiego oleju? - ciekaw jestem odpowiedzi.
                                                    Nie drążyłem tego, powiedziałem że jest to olej z normą 502.00 zgodnie z instrukcją auta :wink:

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    https://youtu.be/eX72B1Nr_PU - tutaj ponoć winny był WARIATOR który bił o obudowę.
                                                    Panowie, co sądzicie o hałasie tego auta przy uruchamianiu silnika, w normie od hydrauliki czy duży problem, jakieś sugestie, może jaka przyczyna, co zawodzi, pilne do naprawy czy można z tym jeździć :?:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...